Skydrive Pro error 0x80040208

SkyDrive Pro is een persoonlijke bibliotheek bestemd voor het opslaan en organiseren van documenten. Als integraal onderdeel van Office 365 (SharePoint Server 2013) kun je met SkyDrive Pro werken binnen de parameters van de organisatie, met functies zoals directe toegang tot het adresboek van uw organisatie enzovoorts.

Probleem met synchronisatie

Skydrive Pro loopt in sommige gevallen vast met een synchronisatie probleem waarbij voor alle bestanden een rood kruis komt te staan in Windows Explorer. Kijk je bij het synchronisatie log dan geeft hij de errorcode 0x80040208.

Error 0x80040208

Deze ontstaat als er één of meer bestanden van meer dan 64 tekens in de gesynchroniseerde folders staan. Lastig is deze te vinden al zijn hier wel tools voor te vinden (zie hier een voorbeeld van een Powershell oplossing op Stackoverflow). Mocht je direct al weten welke bestanden het zijn dan ben je er al bijna. Als alles goed gaat kun je de synchronisatie opnieuw opstarten en werkt alles naar behoren. Mocht hij toch problemen blijven geven / helemaal niets veranderen dan volgt het volgende scenario.

Alle cachefiles vernietigen

Beetje een grove methode (je moet hierna de synchronisaties opnieuw aanmaken etc) maar soms de enige oplossing.

  1. Sluit Skydrive Pro
  2. Ga naar \%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\
    en verwijder OfficeFileCache
  3. Ga naar \%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw \
    en verwijder de inhoud

Nu even Skydrive Pro opnieuw starten, de synchronisaties opnieuw starten en klaar.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *