Skydrive synchronisatie problemen

Het kan soms voorkomen dat Microsoft Skydrive stopt met synchronisatie. Hij geeft een minimalistische error zonder een specifiek bestand of map als schuldige te benoemen. Het herstarten van de synchronisatie werkt niet en enige optie lijkt het compleet verwijderen van de gesynchroniseerde map om deze opnieuw aan te maken.

Oplosbare errors

Toch zijn er een paar errors welke nog wel oplosbaar zijn. Sowieso loopt hij eruit bij bestandsnamen die onmogelijke karakters bevatten of te lang zijn – komt voort uit de Sharepoint web-structuur die onderhevig is aan andere technische kaders dan een normaal filesysteem. Zie ook de FAQ hierover op de Microsoft site.

Daarnaast kan het soms voorkomen dat hij een error ondervindt bij het uploaden van een map of bestand wat als gevolg heeft dat de cache defect is. Er is dan geen specifieke plek die fouten geeft maar hij is ook niet meer in staat opnieuw de synchronisatie op te zetten.

Kijk in het overzicht wat de laatste succesvolle synchronisatie was en ga naar
C:\Users\[jouwgebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\OfficeFileCache

En verwijder hier de file/files die aangemaakt zijn rondom de tijd van de laatste succesvolle synchronisatie. Met een beetje geluk bespaar je hiermee een complete ontkoppeling en herkoppeling van de synchronisatie.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *